piątek, 9 grudnia 2011

Pęd kwiatowy i zapylanie

Gdy zakupiłem swoją muchołówkę bardzo się cieszyłem że nawet całkiem ładnie rośnie. Wtedy miałem bardzo małą wiedzę na temat hodowli dionaea muscipula. Dlatego też m.in. się zaniepokoiłem że zaczął mi wyrastać jakiś badyl ze środka muchołówki. Nie wiedziałem co to jest i że takie coś w ogóle może wyrosnąć z tej roślinki, teraz wiem że to był pęd kwiatowy. Wyrósł on na ponad dobre 20cm (na rysunku obok wiać jak mniej więcej wygląda taki pęd kwiatowy u muchołóki i jakie rozmiary może osiągnąć).

Oczywiście w internecie wszyscy piszą zgodnie że należy odrazu szybko go ucinać bo taki pęd osłabia roślinę i może od tego zginąć. Dla mnie ta informacja jest nieprawdziwa. Wtedy nie wiedziałem że "należy" ucinać pędy kwiatowe i obserwowałem jak sobie rośnie. Następnie kwitnie (nawet pędzelkiem zapyliłem) potem patrzyłem jak muchołówka przekwita i pojawiają się nasionka. Moja muchołówka nadal żyje i nawet nie okazała oznak że z nią jest coś nie tak. Tych pędów, obecnie suchych mam dwa, teraz kolejne dwa mi zasychają czyli w sumie w jednej doniczce mam 4 pędy kwiatowe a to jest tylko z ostatnich 6 miesięcy. Zapewne w doniczce jest kilka bulw i dlatego tak mi rosną te pędy.

Jak dla mnie teoria żeby obcinać pędy bo muchołówka może zginąć jest mitem który można włożyć między bajki (przetestowałem to na swojej muchołówce i żadna mi nie zginęła ani nie zmarniała), do rozmnażania z pędów jak najbardziej uciął bym pęd ale w jakimkolwiek innym celu nie. Nie stosuje się do obcinania i trzymam pędy bo ładnie wyglądają i nie powodują żadnego uszczerbku na kondycji mojej muchołówki.

W moim pierwszym wpisie pod linkiem Muchołówka - Dionaea Muscipula możecie podejrzeć jak wygląda obecnie moja roślinka. Widać na zdjęciu dwa uschnięte pędy po lewej stronie i u góry dwa żywe zielone pędy kwiatowe. Jak widać nigdy ich nie obcinałem a roślinka jak żyła tak żyje ;)

1 komentarz:

  1. Carnivorous plants generally come from areas where their roots are unable to obtain enough nutrients from the soil, so they have developed a way of absorbing nutrients from animals, live or dead. Plants such as dionaea feed on small insects by trapping them and then digesting the contents of their bodies.

    Dionaea Muscipula Droseraceae indoor house Care Propagation

    OdpowiedzUsuń